AWT IMAGE

  سومین جلسه از سری سمینارهای لجستیک بین‌الملل با موضوع «آشنایی با فرآیندها و درآمدهای ناشی از ترانزیت کالا از ایران» روز یکشنبه مورخ ۹ خرداد ۱۳۹۵ در دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران با سخنرانی مهندس پیرلورن مشاور معاون برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی برگزار گردید.

  در این سمینار جناب آقای مهندس پیرلورن ضمن مرور مسیرهای ترانزیتی مهم از ایران و مزیت‌های ترانزیت ایران به تشریح فرصت‌های درآمدی کشور در این حوزه پرداختند. ایشان ضمن تأکید بر موقعیت به نسبت مناسب ایران برای ترانزیت کالا از شرق آسیا به اروپا و از کشورهای شمال ایران به دریاهای آزاد، پتانسیل کسب درآمد ایران در این حوزه را بسیار بیشتر از آنچه به صورت بالفعل وجود دارد، برشمردند. ایشان بازاریابی در این حوزه و استفاده بهتر از زیرساخت‌های ایجاد شده را شرط اصلی تحقق این مهم دانستند.

 

AWT IMAGE

   مهندس پیرلورن فرصت ترانزیت نفت عراق با توجه به شرائط منطقه‌ای و همچنین رشد قابل توجه ترانزیت ریلی در سال گذشته را نشانه توجه بیشتر بخش دولتی و خصوصی نسبت به فرصت ترانزیت کالا برشمرده و بر لزوم فعالیت بیشتر در حوزه به منظور ایجاد درآمد پایدار برای کشور تأکید کردند. ایشان با دعوت از دانشجویان و اساتید برای همکاری و تعریف طرح‌های تحقیقاتی در حوزه ترانزیت بر آمادگی وزارت راه برای ایجاد بسترهای لازم در این موضوع را مورد تأکید قرار دادند. در پایان این سمینار دانشجویان و اساتید حاضر در جلسه با طرح پرسش‌ها و نظرات خود پیرامون ترانزیت کالا از ایران به بحث و نظر پیرامون موضوع مورد بحث پرداختند.

علاقمندان می‌توانند اسلایدهای ارائه شده در این جلسه را از طریق این پیوند دسترسی یابند.