qom-ir_header-end_01[1] قم – خبرگزاری مهر: شهردار قم گفت: برخی از فرایندها در شهرداری اضافی هستند که باید حذف شوند تا ضمن اجرای هر چه سریعتر کارها، مردم نیز از سردرگمی رها شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد دلبری در سمینار مهندسی مجدد فرایندهای شهرداری قم و آغاز رسمی پروژه مهندسی مجدد فرایندها گفت: این فرآیند نوعی تحول در سازمان‌ها است که همزمانی آن با ماه مبارک رجب که ماه تحول انسان‌ها است، اقدامی ارزشمند و تناسبی مبارک است.
وی تصریح کرد: کاری که قرار است امروز انجام شود، کار بسیار مهم و بزرگی است و در راستای تحول خواهد بود که از ارزش بسیاری برخوردار است.

شهردار قم تاکید کرد: برخی از مسائل و فرایندها در شهرداری بیش از ۳۰ سال پیش در دستور کار بوده و شاید برای مردم ضرر هم داشته باشد، اما همچنان ادامه می‌یابد.

دلبری تاکید کرد: برخی از فرایندها در حال اجرا است که همه مشکل آن را برگردن دیگران می‌اندازند و در نهایت مردم هستند که با مشکل مواجه می‌شوند.

وی با بیان اینکه برخی از کارها از قبل روال بوده است گفت: این موضوع موجب می‌شود تا تحول فراموش شده و مردم ضرر کنند و در مراحل مختلف مشکلات عدیده‌ای برای آنها به وجود خواهد آمد.

 

هدف مدیریت شهری توسعه پایدار شهری است

دکتر پیشوایی عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت در این مراسم گفت: ارتباط وسیع و چهره به چهره با شهروندان کار نیروهای شهرداری است که پیشخوان حاکمیت هستند و مستقیما با مشتری نهایی سر و کار دارند.

وی افزود: هنر مدیریت فرآیند این است که همه مسائل را کنار هم جمع کرده و بتواند به درستی برنامه ریزی کند.

استاد دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: برای اجرای طرح شهر باز باید به دنبال چابکی بود و با شراکت عمومی و خصوصی و همچنین رشد فناوری و اطلاعات و ارتباطات به نتیجه مطلوب رسید.

وی افزود: هدف مدیریت شهری توسعه پایدار شهری است که برای رسیدن به آن رویکرد شهرداری سنتی بوده و هدف در آن یک سری نیازهای عمومی شهری از جنس فضای سبز و آسفالت و … را مرتفع کند.

پیشوایی گفت: بعد از مدتها به این سمت رفتند که فرایندها یکپارچه باشد و شهرداری الکترونیک در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: فرآیند بعدی شهر هوشمند است که خدمات هوشمندسازی شدند و جوابی داده شود که آن همشهری نیاز دارد و آخرین فرآیند شهرداری باز که به خدمات مشارکت حداکثری شهروندان کمک می‌کند که نمونه آن شهرداری‌های محله‌ای با بهره گیری از مردم است.

لینک دانلود اسلایدهای شهر نوین: رویکردهای نوین به مدیریت شهری