👈 در سال‌های اخیر فناوری بلاک چین یا زنجیره بلوکی در حوزه های مختلف مورد توجه بوده و محققان زیادی را به خود جذب کرده است. طی سال گذشته توفیق داشتم به کمک برخی دانشجویان مستعد دانشگاه علم و صنعت کارهای مختلفی در قالب کارگاه و تعریف پروژه تحقیقاتی را در این زمینه به انجام رسانم که پیشتر نیز برخی از آنها در کانال اطلاع رسانی شد.

👈در ماه گذشته یکی از کارهای تحقیقاتی که متمرکز بر کاربردهای زنجیره بلوکی در مدیریت زنجیره تأمین بود در ژورنال معتبر IJPR مورد پذیرش قرار گرفته و به چاپ رسید.

👈 زنجیره بلوکی می‌تواند در مدیریت بخش های محتلف زنجیره تأمین مانند ردیابی کالا، اعتباربخشی جریان مالی و تضمین اصالت کالا مورد استفاده قرار گیرد. مقاله زیر را شاید بتوان اولین کار تحقیقاتی ایرانی در زمینه کاربرد زنجیره بلوکی در برنامه ریزی زنجیره تأمین با تأکید بر استفاده از نوآوری باز دانست.

🌕 مطالعه این مقاله به عنوان یک تلاش علمی در راستای توسعه استفاده از زنجیره بلوکی در حوزه زنجیره تأمین را پیشنهاد می کنم.

 

📖

Rahmanzadeh, S., & Pishvaee, M. S., Rasouli M.R., (2019). Integrated innovative product design and supply chain tactical planning within a blockchain platform. International Journal of Production Research.