⭕️ معرفی نوع جدیدی از مسئله مسیریابی وسیله نقلیه: مسئله مسیریابی وسیله نقلیه با سوخت‌های جایگزین (AFVRP)

👈مسئله مسیریابی وسیله نقلیه (VRP) از جمله مسائل کلاسیک و مهم مهندسی صنایع و تحقیق در عملیات است که توجه زیادی را به علت پیچیدگی مدلسازی و حل، به خود جلب کرده است.

👈 در این مقاله یک نوع جدید از مسئله مسیریابی به نام مسیریابی وسیله نقلیه با سوخت‌های جایگزین (AFVRP) ارائه شده است که می‌تواند شروعی برای تحقیقات بیشتر روی این نوع از مسئله مسیریابی شود. در مسئله مسیریابی وسیله نقلیه با سوخت‌های جایگزین امکان استفاده از سوخت‌ها مختلف وجود داشته و هدف کمینه کردن مصرف سوخت و اثر محیط‌زیستی آن می‌باشد.

👈 با توجه به همه‌گیر شدن خودروهایی که امکان استفاده از چند نوع سوخت را دارند، اهمیت این مسئله در آینده بیشتر از پیش خواهد شد. لذا امکان توسعه و ارائه انواع مدل‌های دیگر مسیریابی مبتنی بر مسئله مسیریابی وسیله نقلیه با سوخت‌های جایگزین در تحقیقات آتی وجود داشته و موضوعی جذاب برای تعریف پایان نامه و رساله می‌باشد.

🌕 مطالعه این مقاله به عنوان یک تلاش علمی در راستای توسعه هر چه بیشتر مسئله مسیریابی وسیله نقلیه با سوخت‌های جایگزین‌ را به شما پیشنهاد می‌کنم.

Hiva Ashtineh, Mir Saman Pishvaee (2019). Alternative fuel vehicle-routing problem: A life cycle analysis of transportation fuels,  Journal of Cleaner Production, Volume 219, 10 May 2019, Pages 166-182